Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

Mission Beach

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

20 Oktober 2016 | Australië, Mission Beach

Gisteren genoten van een heerlijk etentje met live muziek in Ailie Beach.
Direct maar even de cd gekocht.
Om 600 uur opgestaan om in 700 uur in de auto te zitten. Na 2 x een stop onderweg, 2x de cd beluisterd en 6 uur later komen we aan in Mission Beach. Hier wonen de Cassowarries! Dus achter elke regenwoud boom kijken we of we deze oeroude vogels zien. Na het inchecken willen we op pad
Wow lijkt hier wel de Malediven met die palmbomen. Toch maar eerst een duik nemen in de zee (risico op stingers/kwallen is nog wat laag). We lopen in een prachtig blauwe zee met zeker 30 graden!!!! Daar kan zelfs mijn badje niet tegen op!
Nu een cassowarrie spotten! Moeten er toch vast één tegenkomen? Dan maar de bush in. Na een enge ervaring met een giga spin druipen we gauw af en gaan we maar veilig in de auto spotten! En ja hoor, zo maar op de weg steekt er één over! Wat een vogel, zo groot, net een emoe met een grote blauwe (kalkoen) kop. Helaas is een beweegbare vogel, dus foto's maken is lastig.
De ober geeft ons de meest romantische tafel, bijna direct aan zee. Ja dat kan niet meer stuk! Lijkt wel of we zojuist getrouwd zijn. We werden al welkom geheten in 'Paradise". En dat klopt!!!
Is dit echt? Knijp even in mijn arm.......