Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

19 Oktober 2016 | Australië, Airlie Beach

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat ons watervliegtuigje om 800 vertrekt van Whitsundays Airport!
Hier ook weer veel zin in.....
We stappen met ongeveer 7 Chinezen in het vliegtuigje. Spreken geen woord Engels en kakelen non stop door. Lekker dan vast geen vis te spottend!
Hopelijk als ze de snorkels inhebben even stil.
Remco zit als een volleerd piloot achter het stuur als (Rem)Co Piloot.
De rit is werkelijk adembenemend mooi, alle kleuren turquoise zie je van boven af. We vliegen boven Heart Island, een hartvormig eiland midden in deze kleurenpracht. Na ongeveer een halfuurtje stappen we over in de glazenbodem boot en varen op het Greet Barrier Reef naar het koraalrif voor een snorkel sessie.
Na omkleding in onze stingersuite (tegen levensgevaarlijke kwalletjes die langzaam nu in de zee komen de komende warme dagen) gaan we snorkelen. Even wennen, maar het lukt. Helaas niet zoveel mooie vissen te zien als de Malediven.... maar dat mag de pret niet deren.
De Chinezen hebben het (helaas) ook overleefd en komen ook weer aan boord, waar de champagne, crackers & kaas klaar staan.
Wat is het leven toch mooi!!!!!!!!!!
In de middag gaan we wat drinken in Airlie Beach en geven de peper& kruidnoten af bij een goede vriendin van Martijn, een AH ondernemers collega.
Ze was blij verrast met het heiliggoed! Als je hier al 11 jaar woont dan is het echt een cadeautje.
De tijd is onze grootste vijand, elke minuut telt. Daarom nu een frisse duik in het zwembad........................