Outback 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu Outback 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

Outback 2

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

14 Oktober 2016 | Australië, Sydney

De 2e dag zeer vroeg opgestaan 4.45 uur om de zonsopgang te zien bij Uluru.
Dat is voor mij al een ervaring op zich! Met zaklampje tussen miljoenen sterren opzoek naar de doucheruimte en toiletten. Natuurlijk verdwaal ik weer op de terugweg…. Maar alle Australiers zijn zó aardig. Terug geholpen naar onze tent. Ik zou ze wel in een doosje mee naar huis willen nemen.
In Sydney, was ik op zoek naar iets. Een vrouw sprak mij aan: my love, you look lost, can I help you??? En dat doet iedereen…..

Gelukkig iets minder warm zodat we een goede toch op Mount MacDonald kunnen maken. De toch dwars door deze mooie berg heen duurde 3 uur met klim en al. Geen voeten meer over, maar was het zeker waard.
Op naar de lunch voordat we naar ons nieuwe kamp gaan.
In the middle of no where duikt er een kleine winkel op met BBQ ruimte. We gaan direct aan de slag. Iedereen aan het werk. Natuurlijk Remco achter de BBQ! Boven de BBQ hing een Redback Spider spin (Zwarte Weduwe) de dodelijkste spin in Australië. Brrrr. Die ontmoeting zal ik niet gauw vergeten. Gelukkig nam een mede kampeerder de foto voor mij!
Op naar ons nieuwe kamp. Wat een verrassing, dit was nog primitiever. Een toilet in de open natuur en ook onder de douche (gestookt op hout) kan je genieten van de natuur en sterren. Remco stond (zat) zelfs op het toilet oog in oog met een Dingo!
Na de Kangoeroe pasta (ik vegetarisch) hebben we deze prachtige dag nog geëvalueerd met alle 17 kampeer gasten uit Amerika, Holland, Duitsland, Frankrijk, Italië en België. Daarna douchen, ga dan maar eens met je zaklampje op zoek naar de douche en hopen dat je niet op een slang trapt…….. Gelukt!
En weer vroeg op….. mochten uitslapen tot 5.00 voor de zonsopkomst en de wandeling bij Kings Canyon. Verreweg onze favoriete tour! Prachtig of we op de maan waren geland.
Hier heel veel foto's genomen. Na weer een Bush Picknick/BBQ helaas terug naar Alice Springs. 6 Uur rijden terug. Tijd voor een tukkie......

• 19 Oktober 2016 - 09:33

Gijsbert:

Zijn alle toiletten zo in Australië? Dat is wat je noemt privacy! Zo dit is echt back to basics.
    Dingo had hopelijk niet jullie op zijn menu staan. En wat een afstanden reizen jullie, maar voor Australische begrippen zijn dat waarschijnlijk 'boodschappen' reisjes. Grtz Gijsbert.