The Outback deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu The Outback deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

The Outback deel 1

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

12 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Weer bereikbaar na een gigantisch gave ervaring in de bush!
3 Dagen vroeg op nog voor 5 uur!!!! Echt wat voor mij hm...........

3 Dagen geleden stapten we in een 4 WD busje richting the Red Centre in The Outback. Eén van de hoogtepunten in onze reis.
Geen idee wat we moesten verwachten behalve 2 nachten slapen in de Outback.

Na een lange reis van ca 6 uur dwars door het midden van Australië zijn we aangekomen op onze eerste kamp. In de buurt van Uluru (Ayers Rock). Na een zelf klaargemaakte lunch door onze groep kunnen we er weer tegen.... Onderweg gestopt voor het sprokkelen van hout voor ons kampvuur. Op naar onze eerste wandeling voor 3 uur om Ayers Rock heen. De berg is heilig voor de Aboriginals dus een beklimming is niet mogelijk en kan dodelijk zijn zo steil. Het is "maar" 39 C, voor de tijd van het jaar erg warm omdat het hier lente is. We worden verzocht 1,5 liter water per uur te drinken.... Dat lukt wel!
We hebben 3 wandelingen gemaakt om een gedeelte van Ayers Rock.
Inmiddels was het alweer 18.30 uur en tijd voor een prachtige sunset met champagne. Adembenemend om het kleurenspel te zien van de berg. Alle kleuren rood komen voorbij. Terug naar ons kamp voor het voorbereiden voor het avondeten. We slapen in tenten. Het is minder primitief dan we gedacht hadden. Echter geen licht dus blij met onze zaklampen. Genoten van een heerlijke maaltijd bereid door onze Ranger Ken! Het kampvuur maakte het helemaal af. Geen sociale media, maar duizenden sterren..................

• 12 Oktober 2016 - 21:18

Danielle:

Hoi Remco&Sylvia,wat indrukwekkend zeg, je bent in een hele andere wereld,geniet van jullie reis.kuffel van daan