Biboorah - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu Biboorah - Reisverslag uit Mareeba, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

Biboorah

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

17 Oktober 2016 | Australië, Mareeba

Voor het eerst een beetje uitgeslapen! Dat doet een mens goed. Op weg naar onze Clamping adres in Biboorah zijn we eerst nog even langs de beroemste ijsmaker in Daintree gegaan. Alleen vers ijs van de heerlijke tropische vruchten die er zijn. Natuurlijk geproeft....
Na ongeveer 2,5 uur rijden zijn we aangekomen in Biboorah, ongeveer 20 minuten voor Mareeba. En gevonden zonder Tom Tom in de auto, Wies!
Zijn nog op zoek naar de Cassowarries, een van de grootste vogels van Australië die lijken op een grote emoe, maar best gevaarlijk zijn. We hopen nog wat foto's te kunnen laten zien.
Aangekomen in onze tent is het direct klaarmaken voor onze safari! Het is een Savana, moeras landschap in de Tablelands. Dus alles veel droger en vlakker dan het regenwoud. Een prima tegenstelling.
We vertrekken per bootje om vogels te spotten. Wij komen natuurlijk voor het grotere werk wat we in de jeep wel degelijk tegenkomen. De Wallabies en Kangaroes zien we voorbij hoppen. Wat zijn ze toch grappig. Dat wordt weer een olieverfschilderij!!!!
Als we uitstappen voor een kleine toer, worden we gewaarschuwd voor de slangen. Niet in het gras stappen!!! Eén geeft het op en blijft bij de Jeep. De gevaarlijkste en giftigste bruine slang en de Taipan leven hier.
Gelukkig zien we ze niet (zij waarschijnlijk ons wel!)
Na een ontmoeting met een Nederlands stel, schuiven we bij aan tafel bij onze gastvrouw en genieten in het open restaurant van de vele sterren.
2 Dagen geef WIFI, héérlijk!