Daintree - Reisverslag uit Daintree, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu Daintree - Reisverslag uit Daintree, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

Daintree

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

15 Oktober 2016 | Australië, Daintree

Het was maar 1,5 uur rijden naar Daintree. Onderweg genoten van het landschap. Het is erg groen en heuvelachtig. Er achter zie je het Tropisch Regenwoud.
Remco is alweer gewend aan het links rijden. Toch even oppassen met rotondes.
Aangekomen in de Daintree Eco Lodge vallen we met onze neus in de boter. Midden in het Tropisch Regenwoud, tussen de 140 miljoen jaren oude hoge bomen, bloemen en varens ligt onze kamer op palen. We genieten van de kamer met uitzicht op deze bomen. Alles is open en ipv ramen horen.
We gaan gelijk op pad om met de Krokodillen Cruise mee te kunnen. Onder het genot van een glas wijn en nootjes genieten we van de Daintree River. Het is hier onmogelijk om te zwemmen ook in zee. Overal zijn krokodillen die ongeveer 100 km in land en in zee! rond zwemmen. We spotten 2 joekels van krokodillen..... Wat zijn ze eigenlijk eng met een gevaarlijke ogen! Ze kunnen 12 km per uur rennen, blij dat we veilig in de boot zitten. Hond Duke van eigenaar Ray vaart mee en waarschuwt ons als er een krokodil in de buurt wordt gesignaleerd. Na een prachtige toch van een uur gaan we terug en bezoeken Daintree Village. Een kleine versie van Zevenhoven en autentiek Australisch! Na een romantisch diner gaan we voor het eerst even ontspannen op onze kamer.
Wel is waar gaat het even regenen, nog steeds rond de 26 graden en warm. Life isn't about waiting to the storm to pass, but to go dancing in the rain! We genieten ervan..........

• 15 Oktober 2016 - 12:09

Linda:

Heerlijk om te lezen, het is net of we er een beetje bij zijn, ik keek net al naar de grond of er geen slangen kropen hihi
    Geniet ze lekker door jullie, wij doen dat vanuit Nederland met jullie mee, dikke knuffel

• 17 Oktober 2016 - 09:37

Dick Van Der Post:

Gaaf joh!! dat links rijden van Remco verbaast me niet.................... geniet lekker verder