Port Douglas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

14 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Na 1,5 dag, zijn we nog steeds op zoek naar de Wallaby's, er zitten hier 50 kleine kangoeroes in Thala Beach Lodge waar we verblijven in het regenwoud. Maar helaas met Brett nog niets gezien. Ze zijn erg schuw maar er is er ééntje die elke dag even een zoete aardappel komt halen bij de ingang. Zij heeft een kleintje bij zich in haar buidel die noemen ze Joey's.
Gisteravond zijn we naar Port Douglas gereden een oud stil vissersstadje die vanaf 1980 is vernieuwd naar een toeristische plaats waar alle boten naar Great Barrier Reef vertrekken. Erg massaal, waardoor wij kiezen om deze ochtend met een gids samen de gaan Kayakken op zee!
We staan dus maar weer op om 530 uur. We lijken wel gek... om toch nog een laatste poging te doen de Wallaby's te zien op onze ochtendwandeling langs het stand met palmbomen voor ontbijt. Na een half uurtje wachten nadat Brett wat Sweet Potatoes heeft gedropt hebben we geluk!
De eerste schrikt van ons (of Remco?) en gaat er als een speer vandoor.
Daarna volgt er een kleintje die lekker blijft zitten eten......
Met een kloppend hart van plezier gaan we nu 2 uur varen (ik peddelen, Remco rusten..... zie foto die volgt!) en spotten jawel zelfs 3 Zee schildpadden WOW! Gauw douchen en uitchecken...... op naar Daintree

• 14 Oktober 2016 - 11:28

Wies:

Erg leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Volgens mij zijn jullie aan het genieten en verloopt alles, na de uitgestelde aankomst in Sydney, nu volgens plan. Ik ben wel benieuwd of er een navigatiesysteem in de auto aanwezig is of dat jullie zelf de weg moeten zoeken?
    In ieder geval nog veel plezier aan de kust en ook met de Whitesundays seaplane!
    Groetjes, Wies