Oak Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu Oak Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Remco & Sylvia - WaarBenJij.nu

Oak Beach

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Remco & Sylvia

14 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Na een vlucht van 2 uur zijn we geland in Cairns. Deel 3 van de reis gaat beginnen en ook hier kijken we enorm naar uit. Vooral omdat we de meeste dieren die we willen gaan zien hopen te spotten!
We arriveren na ongeveer een 1 uur rijden in Oak Beach. Het is inmiddels 2200 uur en alles is donker. We komen echter aan in een superdeluxe lodge met wáanzinnige houten hutten op palen in het Tropisch Regenwoud........ Lijkt wel Paradijs! We kunnen onze ogen niet geloven en gaan eerst onder het genot van een drankje op verkenning. Eénmaal in onze hut eh..... lodge staat onze Picknick Mand klaar met champagne. Iedereen staat hier vroeg op en uiterlijk tot 2100 kan je eten.
Onze vakantie kan niet meer stuk en we mogen hier ook nog eens 2 nachten blijven...... Morgen maar vroeg het wekkertje zetten voor onze expedities.
We beginnen na een groot ontbijt met een Nature Walk begeleid door onze gids Brett. Hij vertelt honderduit over de bomen, bloemen, vogels en wildlife. Waanzinnige video gemaakt van een leguaan die (helaas) een nest leegrooft. Remco haakt iets eerder af voor een heerlijke massage.
's Middags rijden we naar Mossman Gorge het begin van Daintree Regenwoud. Hier maken we een grote wandeling en bewonderen het 140 miljoen jaar oude woud! Beetje oplettend voor spinnen en slangen. De grootste Python zit hier van ca 6 meter, maar niets gezien....... Kunnen gerust weer slapen............